Czasem każdy funduje oczom pracę ponad siły. Aby złagodzić tego efekty, warto wtedy wdrożyć program regenerujący.

Pieczenie, zaczerwienienie, uczucie napięcia gałek. Takie objawy mogą być efektem przeforsowania oczu. Jeśli występują krótkotrwale i zawsze po tym, gdy np. przez dłuższy czas wpatrujesz się w ekran komputera łub telewizora, przez parę godzin czytasz (zwłaszcza na leżąco) czy prowadzisz auto, to niemal pewne, że chodzi właśnie o przemęczenie. Aby oczy poczuły ulgę, zafunduj im przerwę od wymagającej koncentrowania wzroku pracy. Ideałem byłoby kilka godzin. Ale znaczną poprawę da nawet 20 minut, zwłaszcza gdy czas ten przeznaczysz na opisane dalej zabiegi.

Zrób sobie okłady

Wariant najprostszy wymaga użycia 4 chłodnych łyżeczek. Dwie z nich przyłóż do zamkniętych powiek, a gdy się ogrzeją, zmień na drugi komplet. Zimno powoduje obkurczenie naczyń krwionośnych (ustępuje wtedy zaczerwienienie oczu) oraz zmniejsza opuchliznę powiek. Aby wzmóc efekt terapii, Zamiast łyżeczek możesz przyłożyć do oczu wcześniej zaparzone, a następnie schłodzone saszetki z czarną herbatą, koszyczkiem, rumianku czy zielem świetlika.

Czas zabiegu: 10 minut (bez względu na rodzaj okładów).

Poćwicz przez chwilę

Na początek zamknij oczy i… zrób kilka grymasów (przesadnie się uśmiechnij, zmarszcz nos, ściągnij lub unieś brwi). Potem otwórz oczy i zamrugaj. Takie działania aktywizują mię-

śnie twarzy oraz te sterujące gałkami ocznymi.

Po robieniu min zafunduj sobie błyskawiczny seans relaksujący. Usiądź, rozluźnij się, rozetrzyj dłonie, aby je nieco ogrzać, a następnie przyłóż je do twarzy (żeby przykryły także zamknięte oczy). Pozostań w tym stanie przez chwilę.

Na koniec potrenuj gałki oczne – popatrz przed siebie na coś, co jest daleko, nie poruszając głową, skieruj spojrzenie maksymalnie do góry, potęp w dół, zatocz oczami kilka kół (w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara), zerknij na coś po skosie i na boki. Zamknij oczy, rozluźnij się i głęboko odetchnij.

Czas zabiegu: 9 minut (po 3 minuty na każde ćwiczenie).

Sięgnij po nawilżające krople

• MOŻE TO BYĆ ZWYKŁA SÓL FIZJOLOGICZNA w jednorazowych ampułkach (ok. 0,30 zł za sztukę) lub środek na bazie kwasu hialuronowego (od 20 zł).

• DO KAŻDEGO OKA wpuść po 1-2 krople i kitka razy zamrugaj. Już po paru minutach powinnaś odczuć znaczącą ulgę.

Wspieraj nasz portal - UDOSTĘPNIAJ