Ból kręgosłupa spowodowany jest zwykle siedzącym trybem życia, osłabia to nasze mięśnie, które podtrzymują kręgosłup. Zadbaj więc o minimalną aktywność zanim będzie za późno i ból będzie utrudniał funkcjonowanie.

Przedstawiamy poniżej listę jedno minutowych ćwiczeń, które wzmocnią Twoje mięśnie i wyeliminują ból pleców.

Wzmocnij i rozciągnij kręgosłup

Ćwiczenie #1

Połóż się na podłodze, zegnij nogi w kolanach i przenoś je na jedną i drugą stronę, jednocześnie wraz z nimi obracając głowę. Powtórz ćwiczenie 4 razy.

Ćwiczenia na ból kręgosłupa

 

Ćwiczenie #2

Leżąc na podłodze, lekko ugiętą prawą nogę przenieś za zewnętrzną lewą nogę. Powtórz 10 razy i zmień nogę.

Ćwiczenia na ból kręgosłupa

Ćwiczenie #3

Leżąc na podłodze dotykaj prawym łokciem lewego kolana i analogicznie postępuj z drugim. Powtórz to ćwiczenie 20 razy.
Ćwiczenia na ból kręgosłupa



Wzmocnij klatkę piersiową

Ćwiczenie #4

Ustaw się w pozycji koci grzbiet i powtarzaj 2 razy
Ćwiczenia na ból kręgosłupa
Ćwiczenie #5

W pozycji pieska unoś nogę i rękę i prostuj – naprzemiennie. Powtarzaj 10 razy

Ćwiczenia na ból kręgosłupa



Wzmocnij odcinek lędźwiowy kręgosłupa

Ćwiczenie #6

Wykonaj 10 brzuszków

Ćwiczenia na ból kręgosłupa
Ćwiczenie #7

Połóż się na plecach i unieś nogi. Na przemian uginaj i prostuj je w kolanach.

Ćwiczenia na ból kręgosłupa

Zobaczysz że już po pierwszym dniu ćwiczeń ból pleców odejdzie w zapomnienie.