Zapewne słyszałeś o tym, że jajek nie powinno zjadać się zbyt często, a już na pewno nie codziennie. Wynikało to ze stwierdzenia, że zbyt częste spożywanie jaj, może powodować nadciśnienie, wysoką kaloryczność oraz wpływać na poziom cholesterolu. Czy aby na pewno?

Okazuje się, że wprowadzanie do swojej codziennej diety dwóch jajek może przynieść nam mnóstwo korzyści. Badania pokazują, że warto jeść właśnie dwa jajka i to każdego dnia.

Skąd ta pewność?

Jaja są źródłem witamin i minerałów. Są bogate w witaminy A,D,E oraz B12 i B2. Zawierają mnóstwo kwasu foliowego, jodu, żelaza, wapna, cynku i selenu.

Jajka a dieta

Czy spożywanie jajek może podnieść poziom cholesterolu?

Badania wskazały, że jajka nie wpływają na podwyższenie poziomu cholesterolu. Oczywiście jajka zawierają cholesterol, ale ten zdrowy, który nie blokuje naszych naczyń krwionośnych.

Poznaj 11 powodów, dla których będziesz jeść jajka codziennie

1. Jajka pomogą ci pozbyć się zbędnych kilogramów

Udowodniono, że codzienne spożywanie jajek wraz z stosowaniem niskokalorycznej diety może aż dwukrotnie przyspieszyć spadek wagi. Ponadto jajka pozwalają na długo dawać odczucie sytości, a co się z tym wiąże, ograniczyć sięganie po dodatkowe przekąski i spalić kalorie.

Jajka na nadwagę

2. Jedząc jajka wzmocnisz swoja odporność

W Jajkach znajdziesz aż 22% zalecanej, codziennej dawki selenu. Jest to składnik odpowiedzialny za naszą odporność. To kolejny powód, aby sięgać po nie codziennie, a w szczególności w okresie zachorowań.

3. Twoja pamięć znacznie się poprawi

Możliwe jest to dzięki cholinie, czyli związku chemicznemu, który wpływa na nasze połączenia nerwowe. Badania dowodzą, że dzięki temu nasza pamięć jest o wiele lepsza.

4. Pomoc dla Twoich oczu

A to wszystko dzięki luteinie, która zawarta w jajkach poprawia znacznie nasz wzrok. Wpływa na ostrość widzenia, a także chroni siatkówkę przed uszkodzeniami.



5. Pomoc w walce z depresją

Częstą przyczyną powstawania depresji jest niedobór witaminy D, której znacznie mniej dociera do naszego organizmu w okresie jesienno – zimowym. Witamina D jest nam potrzebna nie tylko dla zdrowia psychofizycznego, ale również dla naszych zębów i kości. Z wiekiem zalecana dawka witaminy D jest podwojona. Dla osób po 60 roku życia wynosi aż 10 mikrogramów, a w jednym jajku znajduje się około 0,7 mikrograma.

6. Mocne kości

Częste spożywanie jajek chroni nas przed osteoporozą oraz wzmacnia nasze kości, bowiem jajka są doskonałym źródłem wapnia.

7. Krew

Dzięki zawartości w jajkach kwasu foliowego, wytwarzane są nowe czerwone krwinki. Ich niedobór prowadzić może do anemii. Kwas foliowy jest również istotny w rozwoju płodu.

jajka dobre na ciśnienie

8. Jedząc jajka będziesz cieszyć się młodością

Aminokwasy, które znaleźć można w jajkach są odpowiedzialne za budowę oraz regenerację komórek, co znaczy, że spowalniają proces starzenia się.

9. Mocne serce

Odkryto, że istnieje ścisły związek pomiędzy częstym spożywaniem jaj, a zmniejszonym ryzykiem zachorowania na niektóre nowotwory oraz choroby serca. To wszystko dzięki antyoksydantom: tyrozynie i tryptofanie. Ponadto, dzięki spożywaniu jajek zwiększa się poziom lipoproteiny niskiej gęstości, co chroni nas przed wystąpieniem problemów z sercem.

Jajka na mocne serce

10. Budowa masy mięśniowej

Jeżeli, chcesz zwiększyć swoją masę mięśniową spożywaj częściej jajka, bowiem zawierają one mnóstwo białka, odpowiedzialnego za budowę mięśni.

11. Piękna skóra, mocne włosy i paznokcie

Zawarte w jajkach kwasy tłuszczowe Omega 3, a także witaminy B wpływają na zdrowy wygląd naszej skóry, włosów i paznokci.

Zacznij wprowadzać jajka do swojej codziennej diety już teraz i ciesz się ich zdrowotnymi korzyściami dla swojego organizmu.