Korzyści zdrowotne gruszek pomogą wzmocnić układ odpornościowy, wspomogą odchudzanie, poprawę zdrowia serca, kontrolowanie poziomu cukru we krwi, przyspieszenie gojenia się ran. Inne korzyści obejmują zapobieganie zaparciom oraz zapobieganie mineralizacji kości i pomoc w zmniejszeniu przewlekłego bólu.

Jedzenie gruszek powinno być jedną z obowiązkowych przyjemności w życiu. To znaczy, kto ich nie kocha? Gruszki mają wiele podobieństw smakowych z jabłkami, chociaż są prawdopodobnie nieco słodsze i smaczniejsze niż jabłka. Gruszki to jednak znacznie więcej niż tylko smaczne owoce, ponieważ mają poważne korzyści zdrowotne i są bardzo pożywne.

Wartości odżywcze gruszek

Gruszki są doskonałym źródłem błonnika, posiadają dziesiątki fitoskładników o potencjale przeciwutleniającym i mają różnorodne spektrum żywieniowe. Ich obfita zawartość miedzi poprawia również pobieranie wielu innych składników odżywczych, przez co jego użyteczność jest znacznie ważniejsza.

Spożywając gruszki zyskasz:Informacje na 100 g porcji
Wartość energetyczna58 kcal
Węglowodany14,4 g
Tłuszcze0,2 g
Woda84,5 g
Witamina C5,3 mg
Cholina5,1 mg
Witamina E0,4 mg
Magnez8 mg
Potas118 mg
Jod0,001 mg
Cynk0,15 mg

 

Właściwości zdrowotne gruszek

Gruszki - właściwości zdrowotne

Spożycie gruszek zwiększa odporność

Budowanie zdrowego układu odpornościowego wymaga odpowiedniego spożycia wielu składników odżywczych, jednym z najważniejszych jest witamina C. Witamina C pomaga w działaniu białych krwinek i zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia przeziębienia lub innych stanów związanych z osłabionym układem odpornościowym. Wiele związków przeciwzapalnych znajdujących się w gruszkach również zmniejsza uszkodzenia komórek układu odpornościowego i czyni cię bardziej odpornym na różnego rodzaju choroby zakaźne.

 

Gruszki pomagają w odchudzaniu

Warzywa i owoce o niskim indeksie glikemicznym są jednymi z najlepszych sposobów na odchudzanie, ponieważ są wyjątkowo sycące i niskokaloryczne. Oprócz tego gruszki są bogate w błonnik, zarówno rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny, co zwiększa sytość i znacznie wspomaga proces odchudzania. Więc następnym razem, gdy będziesz głodny, zjedz gruszkę i spełnij swoje pragnienia. Spożywanie gruszek między posiłkami to doskonała strategia, aby zmniejszyć dzienne spożycie kalorii i zabezpieczyć się przed przejadaniem się.

Gruszka przyspiesza gojenie ran

Chociaż sprawnie działający układ odpornościowy jest pierwszym warunkiem prawidłowego wyleczenia, musisz również upewnić się, że twoje ciało może na czas wytwarzać nowe białka strukturalne. W tym przypadku zawartość witaminy C w gruszkach ułatwia syntezę kolagenu – białka strukturalnego, które pomaga utrzymać zdrowie stawów i skóry. Tak więc, gdy kolagen jest wytwarzany w optymalnym tempie, rany goją się szybciej.

Gruszki zwiększają usuwanie toksyn

Podczas gdy nerki i wątroba wykonują wyjątkową pracę, aby ciało pozbyło się odpadów, niewielka pomoc nigdy nie zaszkodzi. Gruszki, dzięki wysokiej zawartości pektyny, aktywnie promują usuwanie odpadów i toksyn z organizmu. Wiele toksyn jest w stanie wydostać się w żółci i kału, o którym wiadomo, że jest jednym z preferowanych przez gruszki mechanizmów wydalania odpadów. W ten sposób ciało jest w stanie skuteczniej usuwać te odpady, a twoje zdrowie poprawia się.




Gruszki na zaparcia

Wiemy, że dwie najczęstsze przyczyny zaparć to nieodpowiednie spożycie wody i dieta uboga w błonnik pokarmowy. Po połączeniu tych dwóch czynników powstaje przewlekłe zaparcie, które może wymagać nawet pomocy lekarskiej. Jednak po prostu jedząc gruszki, możesz pokonać ten problem. Gruszki mają dużo błonnika i są bogate w wodę, dzięki czemu są szczególnie przydatne. Błonnik robi znacznie więcej dla zdrowia układu trawiennego, co czyni go jeszcze bardziej niezbędnym dla twojego zdrowia i dobrego samopoczucia, ponieważ bakterie probiotyczne zależą od wielu rodzajów błonnika do odżywiania. Bakterie probiotyczne są częścią twojego układu odpornościowego i działają jako obrona pierwszej linii, gdy jemy pokarm.

Gruszki w czasie ciąży

Jednym z najważniejszych składników odżywczych podczas ciąży jest kwas foliowy. Ta witamina z grupy B pomaga zapobiegać wadom wrodzonym, takim jak rozszczep kręgosłupa. Dla tych, którym trudno jest spełnić wymagania dotyczące kwasu foliowego, gruszki mogą pomóc chronić zdrowie nienarodzonego dziecka i uczynić ciążę znacznie bezpieczniejszą. Zawartość błonnika w gruszkach pomaga również zapobiegać irytującym zaparciom związanym z ciążą lub hemoroidom, co jest wystarczającym powodem, aby zacząć je spożywać.

Odbudowa i zdrowe kości

Gruszki zawierają witaminę K, rzadki, ale niezbędny czynnik, który jest ważny dla zdrowia kości. Niedobór witaminy K jest niezwykle powszechny u osób dorosłych, głównie dlatego, że nie doceniają znaczenia tej witaminy. Regularne spożywanie gruszek dostarcza tę trudną do uzyskania witaminę, która pomaga zachować zdrowie kości, a także sprzyja prawidłowemu krzepnięciu krwi. Gruszki zawierają również trochę wapnia, co może pomóc w uzupełnieniu dziennego spożycia z innych źródeł witamin.

Gruszki na przewlekłe bóle

Są doskonałym środkiem przeciwzapalnym, zawierającymi związki, które skutecznie łagodzą bóle stawów . Gruszki pomagają również w zarządzaniu innymi stanami zapalnymi, takimi jak przyspieszone starzenie, a nawet zapalenie uchyłków.