Każdy z nas doświadczył na pewno nie jeden raz bólu nóg. Może on być spowodowany zmęczeniem, pracą w jednej pozycji lub wzmożonym wysiłkiem.

Bardzo często ból powoduje także wada postawy naszego ciała. Często pojawia się nagle i jest bardzo silny, zdarza się, że może trwać nawet przez długi czas. Jeżeli cierpisz na częste bóle kończyn dolnych, koniecznie zapoznaj się z tymi prostymi ćwiczeniami, które zadziałają zadziwiająco szybko. Wykonywanie ich regularnie przynosi ulgę w zaledwie kilka chwil.

Unoszenie pięt

To ćwiczenie świetnie wzmocni twoje mięśnie łydek, stawy oraz kostki.
Wystarczy stanąć łącząc stopy i unosić ciało na palcach stóp. Postaraj się wytrzymać w tej pozycji przez około 30 sekund. Wróć do pozycji pierwotnej.

Rozciąganie stopy

W pozycji wyprostowanej wysuń jedną nogę do tyłu. Górną część stopy oprzyj na podłodze. Wytrzymaj tak przez 5 sekund. Zmień stopę. Wykonaj 10 powtórzeń.

Rozciąganie łydki

Stań na wprost ściany i oprzyj o nią ręce. Następnie wysuń jedną nogę do tyłu. Spróbuj położyć piętę na podłodze, tak, aby rozciągnąć mięsień łydki. Tą samą czynność wykonaj z drugą nogą. Wykonaj te ćwiczenia po 10 razy.

Piłeczka

piłeczka

Do tego ćwiczenia wykorzystaj piłeczkę przeznaczoną do masażu lub piłkę tenisową. Włóż ją pod stopę a następnie wykonuj ruchy rolowania w kierunku od palców do pięty. Masuj w ten sposób stopy przez około minutę.



Ćwiczenie z taśmą

ćwiczenia z taśmą

Przyjmij pozycję w siadzie prostym na podłodze. Nałóż na stopę taśmę i podnoś ją do góry, tak, aby naciągać taśmę. Staraj się wytrzymać w tej pozycji 30 sekund. Zmień stopę. Wykonaj 5 powtórzeń na każdą nogę.

Pozycja na spuchnięte stopy

spuchnięte stopy

Jeżeli zmagasz się z częstym zmęczeniem i opuchnięciem stóp powinieneś kłaść je wyżej, tak, aby znajdowały się w pozycji ponad sercem. Pozycja taka sprawi, że nadmiar krwi po prostu z nich spłynie, a ty poczujesz ulgę.

Pamiętaj, że tylko wykonując regularne ćwiczenia zauważysz efekty i szybko przywrócisz swoim kończynom upragnioną lekkość!