Zdrowe i pełnowartościowe śniadanie to podstawa, aby dobrze zacząć dzień. Pragniemy odżywiać się zdrowo, unikać tego, co przetworzone i naszpikowane ulepszaczami.  Dlatego przedstawiamy kilka urozmaiconych propozycji na fantazyjne i smaczne, a co najważniejsze zdrowe śniadania.

Jajko podawane w awokado

jajko z awokado

Takie śniadanie dostarczy ci mnóstwo składników odżywczych. Jest ono bogate w białko i zdrowe dla naszego organizmu tłuszcze. To raj dla naszego podniebienia!
Aby przygotować jajko w awokado nagrzej piekarnik do 200 °C, następnie przetnij awokado na pół i usuń z niego pestkę. W przygotowane w ten sposób zagłębienie wbij jajko. Do smaku dodaj swoje ulubione warzywa i przyprawy np. pomidory, sól, pieprz oraz pietruszkę. Piecz przez około 20-22 minut.

Owoce i tosty z masłem migdałowym oraz salami

Owoce i tosty z masłem

Wydawać by się mogło, że takie połączenie nie współgra ze sobą. Jednak w rzeczywistości jest bardzo smaczne i pożywne. Naprawdę warto spróbować.

Tost z awokado i jajkiem podany z jagodami

Tost z awokado i jajkiem

Pyszny i chrupiący, opieczony chleb oraz puree z awokado, a na wierzchu jajko to idealne śniadanie na dobry dzień. Jeżeli dodasz do tego jeszcze odrobinę pieprzu i świeżej pietruszki a także odrobinę jagód, to zaserwujesz sobie sporą porcję przeciwutleniaczy. Samo zdrowie!

Smoothie borówkowo – imbirowe

Borówkowo-imbirowe smoothie

Taka kompozycja idealnie równoważy białka, tłuszcze i węglowodany, a także dostarcza mnóstwo witamin, które są ukryte w borówce i mają zdrowotny wpływ na nasz wzrok oraz układ immunologiczny.

Owoce, warzywa wraz z pożywnym tostem

warzywa wraz z pożywnym tostem

Zastrzyk energii zaserwuje nam z rana toast z masłem migdałowym oraz puree z awokado. To wszystko posyp nasionami słonecznika i sezamu oraz dodaj ulubione warzywa i owoce, które uzupełnią posiłek witaminami. Zdrowie w czystej postaci!



Jajecznica z rukolą

Jajecznica z rukolą

Takie śniadanie dostarczy Ci mnóstwo białka oraz witamin. Proste i szybkie w przygotowaniu, a jakie smaczne!

Koktajl z awokado

Koktajl z awokado

Jeżeli należysz do osób, które swój dzień zaczynają intensywne, takie śniadanie będzie dla Ciebie idealne. Potrzebujesz do tego 1/2 awokado, 1/2 szklanki jogurtu greckiego, 1/2 szklanki mleka, 1 banan, szczypta wanilii i małą garść szpinaku. Takie połączenie gwarantuje niebiańską ucztę dla twojego podniebienia.



Zdrowy pancake

Zdrowy pancake

Przygotowanie jest banalnie proste, wystarczy połączyć ze sobą: łyżkę mąki, ubite białka jajka, 1/2 szklanki puree bananowego i odrobina nasion lnu. Doskonale komponuje się z zieloną herbatą. Jest bardzo smaczne, pożywne i bogate w białko.

Płatki owsiane z puree bananowym

Płatki owsiane z puree

Płatki owsiane to doskonałe źródło błonnika, które jest zdrowe dla Twoich jelit. Jeżeli ugotujesz je na mleku, będziesz syty przez cały ranek, a bananowe puree wzbogaci smak twojego śniadania. Pycha!

Omlet z awokado i łososiem

Omlet z awokado

Aby wzbogacić nieco swoje śniadanie, wypróbuj dodać do omleta kawałki łososia oraz awokado. Dostarczysz sobie w ten sposób bombę witaminową, a także dawkę białka na początek dnia.

Domowa zupa

Domowa zupa

Czy zupa nadaje się na śniadanie? Dlaczego nie! Doskonale sycąca i pełna składników odżywczych zupa na wywarze z kurczaka z marchewką, selerem i makaronem to zrównoważony, pełen białka i węglowodanów posiłek, który doda nam mnóstwo sił i energii na początek dnia.



Omlet z warzywami

Omlet z warzywami

Dla miłośników jajek takie śniadanie to strzał w dziesiątkę! Twój omlet może być ciekawy i zdrowszy, jeśli dodasz do niego warzywa. W ten sposób zapewnisz sobie pełnowartościowe i zdrowe śniadanie.

Pełnoziarnisty tost z serem, awokado i jajkiem

Pełnoziarnisty tost z serem

Opiekany pełnoziarnisty chleb, na nim plasterki sera i awokado. To wszystko dopełni usmażone jajko przyprawione delikatnie solą i pieprzem. Ten zestaw to nie tylko doskonałe źródło białka i tłuszczów roślinnych, ale także uczta dla Twojego podniebienia!

Smacznego!