Nadwaga spędza Ci sen z powiek? Próbujesz już od dłuższego czasu zrzucić kilka kilogramów, ale każda próba kończy się fiaskiem? Powodów tej sytuacji może być wiele, często są one oczywiste jak po prostu brak konsekwencji w działaniu, ale czasami są to drobne błędy, które popełniasz i nawet nie wiesz jak duży mają wpływ na brak sukcesu w odchudzaniu. Sprawdź sam, czy czasem nie popełniasz jednego z błędów poniżej.

Jesz, kiedy nie jesteś głodny

Wielu z nas jest niewolnikami apetytu. Od wielu lat funkcjonuje popularna zasada, która mówi o tym, aby jeść regularne, najlepiej co 3 godziny. Chociaż z założenia nie jest to zły pomysł, to jednak wiele osób wpadło w pułapkę słuchania bardziej zegara niż własnego organizmu. Jeśli masz w zwyczaju jeść, kiedy zegar na to wskazuje, zamiast kiedy jesteś naprawdę głodny, możesz jeść więcej niż w rzeczywistości potrzebujesz. Badania pokazują, że świadome i intuicyjne odżywianie się przynosi korzyści dla zdrowia, a także dla utraty wagi.

Nie skupiasz się na posiłku

Jeśli na Twoim pilocie od telewizora lub klawiaturze komputera znajdują się okruszki albo resztki po posiłku, to znak ostrzegawczy, że podczas jedzenia robisz inne rzeczy niż tylko jedzenie. Naukowcy w Irlandii przeprowadzili wywiad z grupą 66 osób dorosłych na temat tego, co utrudnia kontrolowanie porcji posiłku. Jak się okazuje, środowisko, w którym jesz, odgrywa dużą rolę w tym, jak bardzo zwracasz uwagę na swoje jedzenie. Obejmuje to takie elementy rozpraszające uwagę, jak oglądanie telewizji lub praca przy komputerze. Przegląd dwóch tuzinów badań wykazał, że bycie rozproszonym podczas jednego posiłku dziennie może nawet spowodować, że ludzie będą jeść więcej w ciągu całego dnia.

Zbyt częste jedzenie na mieście

Ciągłe jedzenie w restauracji może utrudnić utratę wagi. Restauracje nie tylko oferują większe porcje, ale również często nie publikują dokładnych informacji dotyczących makroskładników czy ilości spożywanych kalorii. Posiłki w restauracjach mają zazwyczaj więcej kalorii, tłuszczów nasyconych i sodu, niż te domowe. Spożywane dania w restauracji są zazwyczaj bardziej ubogie w wapń, błonnik i inne składniki odżywcze przyjazne dla utraty wagi.

Głodzisz się

Niedożywienie i opuszczanie posiłków ma wpływ na przybieranie na wadze, a nie jej utratę. Głód i restrykcyjne diety powodują, że ludzie przechodzą z jednej skrajności w drugą. Kiedy jesteśmy bardzo głodni, naturalną reakcją jest pochłonięcie sporej ilości kalorii. Co oznacza, że jesteśmy bardziej skłonni do przejadania się. Zamiast tego zdecyduj się na zdrowe i zrównoważone odżywianie, aby utrzymać apetyt w ryzach.

Zapominasz o kaloriach w płynie

Niektórzy ludzie zwracają uwagę na swoje spożycie żywności, ale za mało na to, co piją, co utrudnia utratę wagi. Osoby, które piją więcej napojów słodzonych cukrem, mają tendencję do większej masy ciała, również napoje alkoholowe nie zaspokajają głodu i mogą w rzeczywistości jeszcze bardziej pobudzać apetyt. Jeśli utrata wagi jest Twoim celem, to pomocne jest ograniczenie, nawet wyeliminowanie alkoholu oraz napojów słodzonych.

A co jeśli nic nie pomaga?

W sytuacji kiedy wypróbowaliśmy wiele diet, staramy się dostosować do powyższych wskazówek i nadal nie widać efektów warto zastanowić się nad odpowiednim suplementem diety na odchudzanie. Obecnie na runku wyróżnia się jeden produkt – krople odchudzające Idealica. Więcej informacji na jego temat uzyskasz klikając w ten link: www.pruszkow2019.pl/idealica/. Naszym zdaniem to suplement, który rzeczywiście wpływa na metabolizm i w krótkim czasie jest w stanie zmobilizować organizm do odchudzania. Opinie zadowolonych osób, które go stosują mówią same za siebie.