Otyłość może mieć poważne skutki dla zdrowia. Statystyki mówią o nawet trzech milionach zgonów rocznie. Te szokujące statystyki cały czas rosną, co jest skutkiem nieodpowiedniego odżywiania oraz brakiem aktywności fizycznej. Domowe sposoby na odchudzanie łączą w sobie skuteczne metody, które możesz sprawdzić pod tym linkiem – https://odchudzona.pl/domowe-sposoby-na-odchudzanie-co-zrobic-zeby-schudnac/.

W Polsce można zauważyć coraz większą świadomość nadwagi. Wzmożoną aktywność fizyczną szczególnie widać wśród biegaczy-amatorów, których ilość diametralnie wzrasta. Nie każdy jednak wie – jak skutecznie odchudzić własne ciało. W dzisiejszej publikacji pragniemy przedstawić dwumiesięczny cykl odchudzania dla każdego.

Co zrobić by schudnąć?

Odchudzanie to proces, który wymaga od jednostki maksymalnego zaangażowania. Nie można odchudzać się na „pół gwizdka”, gdyż będzie to nieefektywne. Samodyscyplina, zaangażowanie – to kluczowe elementy odchudzania.

Jeśli chcesz schudnąć musisz zmienić swój tryb życia. W praktyce, metamorfoza powinna obejmować:

  • Dietę (kompletna zmiana nawyków żywieniowych)
  • Aktywność fizyczną (regularną, kilkudziesięciominutową)
  • Używki (całkowita rezygnacja)
  • Rytm dobowy (pełna regulacja)
  • Suplementację (dostosowanie do diety i potrzeb)

Zanim jednak zaczniesz wprowadzać zmiany, zadbaj o sferę mentalną. Potrzebujesz kartki papieru i czegoś do pisania. Ustal swój cel i wyraźnie napisz go na kartce, która towarzyszyć Ci będzie przez kolejne tygodnie. To absolutnie kluczowe dla stałego stymulowania motywacji. Wszak, proces odchudzania często jest przerywany – właśnie na skutek braku motywacji do działania.

Posiadając cel, możesz przystąpić do ustalenia założeń. Zadbaj o plan treningowy, plan dietetyczny oraz suplementację.

  • Trening – powinien być oparty na ćwiczeniach o charakterze aerobowym. Codzienna, kilkudziesięciominutowa aktywność fizyczna przy obciążeniu treningowym wynoszącym około 65% tętna maksymalnego jest niezwykle efektywna. Dobór formy aerobowej jest w tym przypadku jak najbardziej dowolny.
  • Dieta – jadłospis powinien być zbilansowany, ale nie głodu Obniżyć należy wartość kaloryczną o około 200-300 kcal względem zapotrzebowania. Przy czym należy pamiętać, że dieta nadal musi być pełnowartościowa.
  • Suplementacja – dobór preparatów wspomagających należy opierać na opiniach. Sugerujemy wykorzystywać środki, które w swoim składzie zawierają jedną z substancji aktywnych: kwas hydroksycytrynowy, kwas chlorogenowy i/lub błonnik.

Motywacja – czyli wyznacz swój cel

Niezwykle ważnym elementem odchudzania jest zadbanie o sferę mentalną. Bardzo duża część osób zapomina o tym, co skutkuje zaniechaniem procesu już po kilku dniach.

Musisz wyznaczyć swój cel i określić jego założenia. Jeśli podejdziesz do odchudzania zadaniowo, znacznie łatwiej będzie Ci nabyć odpowiednie nawyki i zmienić swoje ciało. W przeciwnym wypadku może zabraknąć Ci motywacji i determinacji.

Domowe sposoby na odchudzanie oraz dieta – czy wiesz co jesz?

Domowe sposoby na odchudzanie - dieta

Świadomość ludzi na temat odżywiania jest bardzo mała. Przeciętny człowiek nie potrafi powiedzieć co stanowi materiał budulcowy, zapasowy i energetyczny. Podstawowa wiedza na temat odżywiania jest konieczna, by zrozumieć procesy jakie zachodzą w organizmie.

O ile początkowo nie ma to większego znaczenia, o tyle w momencie nadejścia kryzysu będzie nam zdecydowanie łatwiej odmówić sobie czekolady czy fast-fooda, wiedząc jak wielką bombą kaloryczną są wyżej wymienione pokarmy.

Najrozsądniejszym rozwiązaniem przy wyborze diety jest konsultacja dietetyczna. Umożliwi to wybór spersonalizowanego jadłospisu, odpowiedniego dla naszych preferencji kulinarnych oraz nadwagi.

Aktywność fizyczna – czyli ruch, ruch i jeszcze raz ruch

Aktywność fizyczna

Spalanie tkanki tłuszczowej możliwe jest tylko wtedy, gdy organizm zwiększa zapotrzebowanie energetyczne, zmuszając się do pobierania energii z materiału zapasowego.

Dlatego też niezwykle ważne jest by zadbać o ruch w odpowiedniej ilości. Czy będzie to rekreacja, czy sport? To nie ma większego znaczenia. Ważne by trening trwał minimum kilkadziesiąt minut i miał charakter progresywny.

Suplementacja uzupełniająca – jakie środki warto stosować?

Na swoją figurę narzeka około 40% Polaków. Niezadowolenie znacznie częściej wykazują kobiety. Powodem, złej samooceny zwykle bywa nadwaga, czyli problem określany mianem choroby XXI wieku. Stosowanie suplementów diet jako wsparcie dla odchudzania to zabieg niezwykle powszechny.

Mamy nadzieje że te domowe sposoby na odchudzanie przyczynią się do szybkiej redukcji zbędnych kilogramów z Twojego brzucha. Życzymy powodzenia!